Internaţional
Cele mai importante știri internaționale, breaking news, știri externe de ultimă oră, Europa, SUA, Rusia, NATO, UE, pe surse, analize și comentarii

Berlinul: Închiderea în Rusia DW este inacceptabilă

© Sputnik / Михаил ВоскресенскийDeutsche Welle
Deutsche Welle - Sputnik Moldova-România, 1920, 03.02.2022
Urmăriți-ne pe
Yandex newsTelegram
Ministrul german al Culturii și Mass-Media, Claudia Roth, a numit măsurile rusești împotriva DW „inacceptabile”.
CHIȘINĂU, 3 feb - Sputnik. „Interzicerea difuzării Deutsche Welle în Rusia și închiderea biroului său din Moscova sunt absolut inacceptabile. Decizia pare a fi un răspuns la interzicerea emisă de direcțiile landurilor privind mass-media pentru programele licențiate de a difuza emisiunile RT DE. Dar punere semnul egalității între cele două situații nu are nicio bază. RT DE transmite în prezent fără licență și nu a solicitat o licență. Pe această bază, biroul media de stat (în Germania - n.red.) a luat o decizie. Aceasta este o situație complet diferită de DW, a cărei licență este acum revocată”, a spus Roth într-un comunicat difuzat către RIA Novosti.
Ministrul de stat german a subliniat că compania de televiziune și radio DW „este organizată independent de stat”. Prin urmare, a spus Roth, ea face apel la partea rusă „să nu folosească problemele legate de licențierea canalului RT pentru o reacție politică”. Ministrul de stat a subliniat că „sunt necesari pași clari de detensionare a relațiilor”.
Amintim că anterior diplomația rusă a anunțat că Moscova va înceta difuzarea Deutsche Welle în Rusia, ca răspuns la restricțiile asupra activității RT DE în Germania.
„În cadrul măsurilor de răspuns anunțate pe 2 februarie, ca reacție la acțiunile neprietenoase ale Republicii Federative Germane de a interzice difuzarea prin satelit și alte căi de difuzare a postului de televiziune în limba germană RT DE, partea rusă intenționează să implementeze prima etapă a măsurilor de răspuns”, a spus Ministerul rus de Externe, fiind citat de RIA Novosti.
Ministerul rus de Externe a anunțat următoarele măsuri:
închiderea biroului Deutsche Welle din Moscova;
anularea acreditărilor tuturor angajaților biroului rus al companiei de televiziune și radio;
încetarea difuzării prin satelit și prin alte căi a postului Deutsche Welle;
lansarea procedurii de recunoaștere a organizației drept agent străin.
MAE de la Moscova anunță că informațiile privind măsurile suplimentare vor fi publicate la o dată ulterioară.
Петербургский международный экономический форум. День третий - Sputnik Moldova-România, 1920, 02.02.2022
Rusia
Reacția Moscovei la decizia Berlinului de a interzice difuzarea RT DE
Purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe, Maria Zaharova, a declarat mai devreme că OSCE tace simptomatic cu privire la decizia Berlinului, dat fiind că reprezentanta acestei instituții, Teresa Ribeiro, purtătoarea de cuvânt pentru libertatea presei, nu a văzut „nimic în neregulă” în această decizie.
Anterior, Autoritatea de Supraveghere a Mass-Media din Germania MABB a interzis postului de televiziune să difuzeze pe toate platformele din Germania. Aceasta a afirmat că RT nu a primit permisiunea de a difuza așa cum prevede paragraful 52 din contractul de stat privind activitățile furnizorilor de servicii media.
Телеканал RT DE  на немецком начинает вещание - Sputnik Moldova-România, 1920, 02.02.2022
Internaţional
Autoritatea de reglementare din Germania susţine interzicerea canalului RT DE
Pe lângă difuzarea prin satelit, autoritatea de reglementare a cerut și oprirea difuzării RT News pe Web, prin aplicații mobile sau aplicații pentru smart TV. În același timp, partea germană consideră că postul TV nu poate face apel la alte autorizații în vigoare în UE.
Pe de altă parte, redactor-șef al RT și al grupului media Rossiya Segodnya, Margarita Simonyan, a declarat că postul va continua să emită.
Встреча глав МИД России и Молдовы Сергея Лаврова и Нику Попеску - Sputnik Moldova-România, 1920, 18.01.2022
Rusia
Autoritățile germane ar putea fi implicate în presiuni asupra RT DE, a spus Lavrov
Amintim că RT a lansat un nou post de știri 24/7 în limba germană pe 16 decembrie. În aceeași zi, a fost blocat pe YouTube, iar apoi operatorul european de satelit Eutelsat l-a exclus din grila de difuzare.
Potrivit șefului Autorității de Supraveghere a Mass-Media din Germania MABB, Eva Flecken, postul ar fi lansat un program live în limba germană fără a obține o licență. După care a început ancheta.
În august, RT DE a primit un refuz oficial din partea Luxemburgului, care se referea la „informații și analize din partea autorităților germane”. În septembrie, YouTube a eliminat definitiv două canale RT DE pentru presupusa „încălcare a regulilor comunității”.
În același timp, RT DE s-a situat pe locul patru în ceea ce privește influența în rândul mass-media de limbă germană, devansând, potrivit Tubular Labs, Deutsche Welle și alte mass-media germane.
Fluxul de știri
0