Internaţional
Cele mai importante știri internaționale, breaking news, știri externe de ultimă oră, Europa, SUA, Rusia, NATO, UE, pe surse, analize și comentarii

Autoritatea de reglementare din Germania susţine interzicerea canalului RT DE

© Sputnik / Владимир Астапкович / Accesați arhiva multimediaТелеканал RT DE на немецком начинает вещание
Телеканал RT DE  на немецком начинает вещание - Sputnik Moldova-România, 1920, 02.02.2022
Urmăriți-ne pe
НовостиTelegram
Berlinul a forțat un operator de comunicaţii prin satelit să elimne canalul RT în limba germană, în ciuda faptului că acesta avea o licență valabilă în Serbia.
BUCUREŞTI, 2 feb – Sputnik. Autoritatea de reglementare în domeniul presei din Germania a declarat RT DE ca fiind un canal cu sediul în Germania, susţinând poziţia autorităților din Berlin-Brandenburg în încercarea de a bloca funcţionarea canalului. Măsura vine după ce guvernul german a negat că ar fi făcut presiuni asupra canalului.
Comisia pentru Licențiere și Supraveghere (ZAK), organul central al agenției Medienanstalten din Germania, a declarat, pe 2 februarie, că Autoritatea Media din Berlin-Brandenburg (MABB) a procedat corect când a declarat RT DE Productions GmbH ca fiind un canal media cu sediul în Germania, supus dispozițiilor legilare și reglementărilor țării.
RT DE are acum la dispoziţie patru săptămâni pentru a contesta decizia în instanță, ceea ce intenționează să facă, relatează RT.
Офис телеканала RT в Москве - Sputnik Moldova-România, 1920, 22.12.2021
Rusia
Berlinul forțează operatorul de satelit al UE să sisteze transmisiunea RT în germană
RT DE productions a precizat că „MABB încearcă să descrie în mod eronat RT DE Productions, care este o companie de producție independentă, ca difuzor al canalului RT DE TV, cu sediul la Moscova. Nu putem înțelege de ce un organism de reglementare, care se presupune că e informat și independent, ar încerca să acționeze în baza a ceea ce par a fi motivații pur politice. Permițând autorității sale de reglementare să acționeze în acest fel, Germania le spune altor state care respectă convențiile europene că există o regulă pentru ei și o alta pentru ele”.
Anna Belkina, redactorul-șef adjunct al RT, a spus că „este ironic faptul că simpla idee a existenţei unui nou canal TV cu o voce diferită care să apară în Germania a făcut ca autoritățile locale, inclusiv autoritatea de reglementare MABB, să fie atât de agitate și disperate, încât să abandoneze principiile lor mult promovate, cum este libertatea de exprimare”.
„Nu ne vom elimina în mod voluntar feedurile sau canalele și încurajăm toate platformele să nu se lase hărțuite de cererile ilegitime ale MABB. Acțiunile MABB nu au niciun temei juridic și reprezintă o încercare clară de a împiedica accesul liber la informații al poporului german”, a declarat Belkina.
La mijlocul lunii ianuarie, presa germană a relatat că MABB a transferat chestiunea către ZAK deoarece este o „problemă națională”.
RT DE Productions a precizat anterior că, așa cum arată în mod clar şi numele, era o companie de producție cu sediul în Berlin care produce conținut pentru postul de radio cu sediul în Rusia. Semnalul TV vine de la Moscova și este transmis în Germania prin satelit, cu o licență de emisie asigurată în Serbia în 2021. Deși mass-media germană a menţionat că licența nu este validă, ea este juridic în conformitate cu Convenția Europeană cu privire la Televiziunea Transfrontalieră (ECTT), la care atât Berlinul, cât și Belgradul sunt semnatari.
Встреча глав МИД России и Молдовы Сергея Лаврова и Нику Попеску - Sputnik Moldova-România, 1920, 18.01.2022
Rusia
Autoritățile germane ar putea fi implicate în presiuni asupra RT DE, a spus Lavrov
Canalul în limba germană a obținut o licență în Serbia, după ce solicitarea anterioară a unei licențe în Luxemburg a fost respinsă. Deși cancelarul Angela Merkel a negat că a făcut presiuni asupra Luxemburgului, numeroase instituții de presă germane au raportat că guvernul acesteia a avut mai multe întâlniri cu oficiali ai țării vecine pe această temă.
Pe 18 ianuarie, ministrul german de Externe Annalena Baerbock a negat că guvernul său ar fi avut vreo legătură cu încercările de a închide canalul, susținând că RT DE „operează în Germania, difuzează pe Internet și este al patrulea ca mărime pe rețelele de socializare”.
RT este întotdeauna reprezentat la conferințele de presă guvernamentale, a mai spus Baerbock, susţinând că „nu este adevărat” că Berlinul pune presiune asupra acestuia. Blocarea de către YouTube a canalelor RT DE a fost cauzată de „o încălcare a regulilor de difuzare” și „nu a avut nimic de-a face cu guvernul german”, a mai spus aceasta.
YouTube, deținut de Alphabet, cu sediul în SUA, a interzis în septembrie canalul original RT în limba germană, invocând difuzarea de „informații false” despre pandemia de coronavirus în câteva videoclipuri și refuzând contestațiile. Când RT DE a început să difuzeze în decembrie, YouTube a interzis noul canal, pe motiv că ar încerca să „ocolească” interdicția anterioară.
Fluxul de știri
0