Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

"Moscova" a avut dreptate în cazul Sebastian Ghiță

Urmăriți-ne pe
Yandex newsTelegram
Evoluția cazului cunoscutului deputat și om de afaceri pune în impas cererile justiției române, presa sârbă scrie de "corupție asociată cu fostul premier britanic Tony Blair"

BUCUREȘTI, 19 mai — Sputnik. Agenția Sputnik a fost prima care a promovat varianta "azilului politic" în cazul Ghiță. În baza unor date, am scris chiar în ziua arestării de la Belgrad că fostul deputat ar putea alege calea azilului politic. Explicam într-o analiză publicată a doua zi că există toate argumentele și motivația pentru ca Ghiță să ceară azil politic.

Sebastian Ghiță - Sputnik Moldova-România
Politică
Azil politic pentru Ghiță - există toate motivele

Reacția unei părți a presei române a fost "propaganda Moscovei spune că Ghiță va cere azil politic" și alte exprimări de acest fel, „jurnalistice" și pline de „deontologie", justificând astefel părerea execrabilă pe care cititorii români o au față de presa (română).

Astăzi, fostul deputat Sebastian Ghiță a solicitat, în cadrul audierii la Curtea Supremă a Serbiei, să nu fie extrădat în România, invocând persecuții politice, acuzație pe care, așa cum spuneam în analiza menționată, a pregătit-o minuțios.

Pe lângă această informație, agențiile de presă sârbe Tanjug și "B92" relatează că în timpul audierii în legătură cu cererea de extrădare înaintată de autoritățile române, care a durat două ore, avocatul lui Ghiță a cerut înlocuirea arestului preventiv cu arestul la domiciliu. Instanța supremă din Serbia va analiza solicitarea și va lua o decizie la următoarea înfățișare. Interesant este că presa sârbă a reținut în cazul scandalului Ghiță și numele fostului premier britanic Tony Blair.

Sebastian Ghiță este acuzat în cadrul anchetei pentru "cazurile de corupție asociate cu fostul prim-ministru britanic Tony Blair în Romania, în 2012", scrie B92.

Fluxul de știri
0