Rusia
Despre Rusia, declarațiile lui Vladimir Putin, Serghei Lavrov, relațiile Rusiei cu alte state, cu SUA, UE, NATO, România, Moldova, armament, conflicte, relații bilaterale, economice, livrări de gaz

BBC, Deutsche Welle și alte site-uri web restricționate în Rusia

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Trecere la banca de fotografiiСтенд телеканала DW
Стенд телеканала DW - Sputnik Moldova-România, 1920, 04.03.2022
Urmăriți-ne pe
Yandex newsTelegram
Site-urile de știri BBC, Deutsche Welle și alte site-uri sunt „restricţionate” de autoritatea de reglementare a mass-media Roskomnadzor din Rusia în contextul conflictului din Ucraina.
BUCUREŞTI, 4 mart – Sputnik. Agenţia de reglementare în domeniul mass-media din Rusia Roskomnadzor a limitat accesul la Radio Svoboda (Radio Libertatea) și a blocat site-ul Meduza News vineri dimineață, după cum arată registrul său de resurse de internet restricționate. De asemenea, accesul la site-ul ziarului german Deutsche Welle și la site-ul BBC a fost restricționat, potrivit RT.
Potrivit agenţiei de reglementare, accesul a fost limitat după o decizie luată de procurorul general al Rusiei, în conformitate cu regulamentele de restricţionare a site-urilor care conțin „apeluri la tulburări civile, extremism și participare la demonstrații de masă ilegale” în contextul invaziei Ucrainei de către Rusia.
Site-ului Meduza News, cu sediul în Letonia, i-a fost acordat statut de agent străin în aprilie 2021, deoarece se presupunea că este finanțat de organizații noncomerciale străine. De asemenea, Radio Liberty a fost adăugat pe aceeași listă în 2017, împreună cu postul de radio Golos Ameriki (Vocea Americii). Ministerul de Externe al Rusiei a anunțat la acel moment că măsurile au fost reciproce și au fost adoptate după ce agenţia RT a fost obligată să fie înregistrată ca agent străin în SUA.
Президент РФ В. Путин - Sputnik Moldova-România, 1920, 23.11.2016
Rusia
Putin: Ei încearcă să ne „învețe” democrație, însă interdicțiile nu sunt o cale
Joi, postul de televiziune din Moscova Dozhd şi-a suspendat temporar emisiunile, fiind blocate timp de două zile pentru presupuse relatări false privind ofensiva din Ucraina. În august 2021, guvernul rus a desemnat canalul drept agent străin, din cauza donațiilor mari pe care le-a primit de la organizații din străinătate. Decizia a fost anunțată de proprietarul său, Natalia Sindeeva, care a spus că jurnaliștii au nevoie de „putere și timp pentru a înțelege cum să lucreze în continuare” și că speră că Dozhd va reveni într-o zi.
Stația de radio Ekho Moskvy (Ecoul Moscovei), blocată din același motiv, a luat, de asemenea, decizia de a se închide joi. Era una dintre cele mai populare posturi liberale din capitala Rusiei, iar aceasta a fost prima dată când a fost închisă în aproape 30 de ani. Alexei Venediktov, redactorul şef, a contestat decizia, insistând că acuzațiile nu sunt „susținute de exemple sau dovezi”. El a promis să conteste hotărârea, pe care a descris-o ca fiind „cenzură interzisă de Constituție”.
Președintele rus Vladimir Putin a comandat o invazie a Ucrainei pe 24 februarie, după ce liderii republicilor Donetsk și Lugansk, recunoscute recent de Rusia ca state suverane, au cerut asistență pentru a fi protejate de ceea ce au numit a fi o „agresiune” intensificată din partea forțelor armate ale Kievului. Oficialii ucraineni insistă că atacul militar a fost complet neprovocat. Ofensiva a fost întâmpinată cu indignare și o serie largă de sancțiuni economice fără precedent, care vizează Rusia și o listă a funcționarilor guvernamentali.
Fluxul de știri
0