Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Expert rus: De ce AstraZeneca și-a suspendat testările clinice ale vaccinului

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика  - Sputnik Moldova-România
Urmăriți-ne pe
Yandex newsTelegram
Testările clinice ale vaccinului anti-COVID-19 al companiei AstraZeneca ar putea fi suspendate din cauza apariției unor efecte nedorite, consideră expertul rus, Serghei Țarenko.

CHIȘINĂU, 9 sept – Sputnik. Suspendarea testelor clinice ale vaccinului britanic împotriva coronavirusului, elaborată în comun de compania AstraZeneca și Universitatea din Oxford, ar putea fi cauzată de îmbolnăvirea unuia din voluntari cu COVID-19 sau apariția unor reacții alergice la preparat, a declarat agenției RIA Novosti adjunctul medicului șef pentru anestezie și resuscitare a spitalului orașului nr. 52 din Moscova, profesorul facultății de medicină fundamentală a Universității Lomonosov, Serghei Țarenko.

Vaccin - Sputnik Moldova-România
Internaţional
AstraZeneca a oprit testările pentru vaccinul anticovid

Mai devreme, portalul Stat News a anunțat că testările clinice ale vaccinului companiei AstraZeneca au fost suspendate din cauza unui efect nedorit la unul din voluntarii din Marea Britanie.

“S-a întâmplat ceva la ei, un efect secundar nedorit. Nu se știe despre ce e vorba. Totuși, ceva s-a întâmplat și e un motiv pentru o anchetă. De fapt, anume pentru asta și se efectuează testările clinice, pentru a înțelege ce se întâmplă”, a declarat Țarenko.

Potrivit lui, una din versiuni ar putea fi infectarea accidentală cu corovonavirus în timpul testelor, “o situație destul de probabilă”.

“În al doilea rând, e o posibilă și o reacție antifilactoidă la vaccin, așa cum se întâmplă în cazul oricărui vaccin. Orice administrare a unui preparat, nu doar în cazul vaccinului, este însoțită de o reacție alergică, inclusiv până la anafilaxie… Însă astfel de cazuri sunt rare, nu a fost înregistrate în cazul vaccinului nostru, însă teoretic e posibil în cazul oricărui vaccin, inclusiv la cel rusesc”, a explicat el.

Potrivit specialistului, ar putea fi vorba și de o altă boală accidental.

În luna august, Ministerul Sănătății din Rusia a înregistra primul vaccin din lume împotriva COVID-19, creat de Centrul Gamaleia, în parteneriat cu Fundația Rusă pentru Investiții Directe.

Fluxul de știri
0